Klantenservice

Wil je graag meer informatie over Local Taste en de producten? Heb je vragen over bijvoorbeeld de verzending van je bestelling of wil je deze retourneren? Of wil je meer weten over hoe het concept werkt? We hebben zoveel mogelijk informatie hier voor je proberen te verzamelen. Kun je het antwoord op je vraag niet vinden of kunnen we je ergens anders mee helpen? Neem dan gerust contact met ons op.

Veelgestelde vragen

Hoe plaats ik een bestelling bij Local Taste?

Heel simpel! Je shopt jouw favoriete Local Taste producten, voegt ze toe aan je winkelmandje en rekent veilig af. Zodra je bestelling binnen is, gaan wij ermee aan de slag en zorgen we dat jij zo snel mogelijk kunt genieten.

De Local Taste Beleving ook verkrijgbaar is bij alle deelnemende horecazaken van de editie en bij verschillende verkooppunten in Breda, Den Bosch en Tilburg.

Welke betaalmethodes accepteren jullie?

Je kunt bij ons veilig en eenvoudig betalen met iDeal, PayPal, Klarna of creditcard. Kies de betaalmethode die bij jou past en reken af in een paar tellen. Zo kun jij snel genieten van je bourgondische bestelling!

Wat zijn de verzendkosten?

Verzendkosten Nederland: € 3,95
Verzendkosten België: € 8,95

Bij bestellingen boven de €50,- betaal je geen verzendkosten.

Hoe lang duurt het voor mijn bestelling wordt geleverd?

We versturen de bestellingen op maandag, woensdag en vrijdag via PostNL. Bestel je op deze dagen voor 09:00 dan gaat je bestelling dezelfde dag met de post mee en zal het meestal de volgende dag in huis zijn.

Kan ik mijn bestelling retourneren of ruilen?

Jammer dat je niet 100% tevreden bent! Je hebt 14 dagen om je bestelling te retourneren of te ruilen. Stuur ons even een mailtje en we helpen je verder met de retourinstructies. Let op: het product moet ongebruikt en in originele staat teruggestuurd worden. De verzendkosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening.

Krijg ik een factuur van mijn bestelling?

Yes! Zodra je bestelling is afgerond, ontvang je een bevestigingsmail met factuur. Niet ontvangen? Check even je spamfolder of neem contact met ons op. Dan sturen we ‘m alsnog jouw kant op!

Hoe plaats ik een bestelling bij Local Taste?

Heel simpel! Je shopt jouw favoriete Local Taste producten, voegt ze toe aan je winkelmandje en rekent veilig af. Zodra je bestelling binnen is, gaan wij ermee aan de slag en zorgen we dat jij zo snel mogelijk kunt genieten.

De Local Taste Beleving ook verkrijgbaar is bij alle deelnemende horecazaken van de editie en bij verschillende verkooppunten in Breda, Den Bosch en Tilburg.

Welke betaalmethodes accepteren jullie?

Je kunt bij ons veilig en eenvoudig betalen met iDeal, PayPal, Klarna of creditcard. Kies de betaalmethode die bij jou past en reken af in een paar tellen. Zo kun jij snel genieten van je bourgondische bestelling!

Wat zijn de verzendkosten?

We bezorgen momenteel in Nederland en België. Bij bestellingen boven de €50,- betaal je geen verzendkosten. Onder dat bedrag gelden de volgende tarieven:

  • Brievenbuspakket Nederland: €3,95
  • Brievenbuspakket België: €8,95

Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt geleverd?

We versturen de bestellingen op maandag, woensdag en vrijdag via PostNL. Bestel je op deze dagen voor 09:00 dan gaat je bestelling dezelfde dag met de post mee en zal het meestal de volgende dag in huis zijn.

Kan ik mijn bestelling retourneren of ruilen?

Jammer dat je niet 100% tevreden bent! Je hebt 14 dagen om je bestelling te retourneren of te ruilen. Stuur ons even een mailtje en we helpen je verder met de retourinstructies. Let op: het product moet ongebruikt en in originele staat teruggestuurd worden. De verzendkosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening.

Krijg ik een factuur van mijn bestelling?

Yes! Zodra je bestelling is afgerond, ontvang je een bevestigingsmail met factuur. Niet ontvangen? Check even je spamfolder of neem contact met ons op. Dan sturen we ‘m alsnog jouw kant op!

Meer veelgestelde vragen

Kom je er niet uit of heb je een specifieke vraag? Soms is een vraag sneller gesteld dan gezocht. Neem contact met ons op door het contactformulier in te vullen en we helpen je zo snel mogelijk verder.

Contact opnemen

Waar kunnen we jou mee helpen?

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Heel simpel! Je shopt je favoriete Local Taste producten in onze webshop, voeg ze toe aan je winkelmandje en reken veilig af. Zodra je bestelling binnen is, gaan wij ermee aan de slag en zorgen we dat jij zo snel mogelijk kunt genieten.

Kan ik mijn bestelling nog veranderen of annuleren?

Heb je net besteld en wil je deze nog wijzigen of annuleren? Stuur ons dan zo snel mogelijk een berichtje! Als je bestelling nog niet is verwerkt, kunnen we deze nog wijzigen voor je. Is je pakketje al onderweg? Dan kun je het na ontvangst retourneren volgens ons retourbeleid.

Hoe gebruik ik een kortingscode?

Heb je een kortingscode te pakken? Lucky you! Vul de code in tijdens het afrekenen in het veld ‘waardebon code‘ en klik op ‘toepassen‘. De korting wordt direct verrekend.

Kortingscodes zijn niet te combineren en kunnen specifieke voorwaarden hebben, zoals een minimum orderbedrag of geldigheid op specifieke producten. Check daarom altijd even de actievoorwaarden om er zeker van te zijn dat jouw code werkt.

Ik ben mijn kortingscode vergeten te gebruiken. Wat nu?

Oeps! Eenmaal afgerekend kunnen we de korting niet meer achteraf verrekenen. Maar niet getreurd! Als de code nog geldig is, kun je deze gewoon bij je volgende bestelling gebruiken. Houd onze nieuwsbrief en socials in de gaten voor nieuwe acties en kortingen, want misschien komt er snel weer een leuke deal voorbij!

Kan ik meerdere kortingscodes combineren?

We love deals, maar helaas… kortingscodes zijn niet te combineren. Je kunt per bestelling één kortingscode gebruiken. Tip: kies de code waarmee je de meeste korting pakt.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Op dit moment bieden we geen afhaalmogelijkheid, maar je kunt onze producten wel scoren bij verschillende verkooppunten in Breda, Den Bosch en Tilburg.

Betalen

Hoe kan ik betalen?

Bij Local Taste betaal je snel, veilig en op jouw manier! We accepteren iDeal, creditcard, Klarna en PayPal. Voor betalingen met creditcard rekenen we een toeslag van €0,50 per bestelling. Kies de betaalmethode die bij jou past en reken af in een paar tellen.

Kan ik een factuur van mijn bestelling ontvangen?

Yes! Zodra je bestelling is afgerond, ontvang je een bevestigingsmail met factuur. Niet ontvangen? Check even je spamfolder of neem contact met ons op. Dan sturen we ‘m alsnog jouw kant op!

Mijn betaling is mislukt. Wat moet ik doen?

Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Controleer eerst of het bedrag van je rekening is afgeschreven. Zo niet, probeer dan opnieuw af te rekenen of kies een andere betaalmethode. Werkt het nog steeds niet? Neem dan contact met ons op, dan kijken we graag met je mee.

Verzenden

Wat zijn de verzendkosten?

Bij bestellingen boven de €50,- betaal je geen verzendkosten. Onder dat bedrag gelden de volgende tarieven:

Bestellingen in Nederland: €3,95
Bestellingen in België: €8,95

Naar welke landen verzenden jullie?

Op dit moment verzenden we binnen Nederland en België. Wil je Local Taste producten naar een ander land laten versturen? Neem dan contact met ons op, dan kijken we graag met je mee naar de mogelijkheden.

Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt geleverd?

We versturen de bestellingen op maandag, woensdag en vrijdag via PostNL. Bestel je op deze dagen voor 09:00 dan gaat je bestelling dezelfde dag met de post mee en zal het meestal de volgende dag in huis zijn.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Optie 1: Ja
Je hebt een bestelling geplaatst die niet door de brievenbus past. Zodra jouw bestelling is verzonden, ontvang je een track & trace-code per e-mail. Hiermee kun je precies zien waar je pakket zich bevindt en wanneer je het kunt verwachten.

Optie 2: Nee
Je hebt een bestelling geplaatst die door de brievenbus past. Je bestelling wordt duurzaam per fiets bezorgd door Business Post West-Brabant en zal altijd binnen 72 uur bezorgd zijn.

Mijn bestelling is niet aangekomen. Wat moet ik doen?

Is je bestelling langer dan 5 werkdagen onderweg en heb je nog niets ontvangen? Dat is niet de bedoeling! Check eerst of je pakketje bij de buren is bezorgd. Is je pakketje nog spoorloos? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag!

Retourneren

Kan ik mijn bestelling retourneren of ruilen?

Jammer dat je niet helemaal tevreden bent met je bestelling! Je hebt tot 14 dagen na ontvangst de tijd om je bestelling te annuleren. Vervolgens heb je nog 14 dagen om het product, in de originele verpakking en met alle toebehoren, naar ons terug te sturen.

De kosten voor een retour van je thuis naar onze webshop zijn voor eigen rekening.

Hoe meld ik een retour aan en hoe werkt het?

Stuur ons een mailtje op info@local-taste.nl met je ordernummer en reden van retour. Je ontvangt van ons de retourinstructies en het retouradres. Zorg ervoor dat het product ongebruikt en in originele staat en verpakking wordt teruggestuurd. De kosten voor een retour van je thuis naar onze webshop zijn voor eigen rekening.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel je product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Zodra we jouw retour in goede orde hebben ontvangen storten we het bedrag binnen 14 dagen terug op de betaalmethode die je hebt gebruikt bij het afrekenen.

Binnen hoeveel dagen kan ik mijn bestelling retourneren?

Je hebt tot 14 dagen na ontvangst van je bestelling de tijd om een retour aan te melden. Vervolgens heb je 14 dagen de tijd om de bestelling naar ons terug te sturen. Zorg ervoor dat het product in de originele staat en goed verpakt wordt teruggestuurd om beschadigingen te voorkomen.

Zijn er kosten verbonden aan retourneren?

Ja, de verzendkosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening, tenzij het gaat om een fout van onze kant (zoals een verkeerd of beschadigd product). Tip: verstuur je retour met een track & trace-code, zodat je zeker weet dat je pakketje goed aankomt.

Wanneer storten jullie het bedrag van mijn retour terug?

Zodra we jouw retour in goede orde hebben ontvangen storten we het bedrag binnen 14 dagen terug op de betaalmethode die je hebt gebruikt bij het afrekenen.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel je product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Mijn bestelling is beschadigd of incompleet aangekomen. Wat moet ik doen?

Oeps! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Stuur ons binnen 2 dagen na ontvangst een mailtje met je ordernummer en duidelijke foto’s van het beschadigde of ontbrekende product. We zorgen dan zo snel mogelijk voor een passende oplossing, zodat jij alsnog kunt genieten van Local Taste.

Samenwerkingen

Hoe kan ik als horecazaak meedoen aan Local Taste?

Wil je meer frisse aanloop in je horecazaak en meer locals laten kennismaken met jouw gerechten? Supertof! We werken net zo lief samen met nieuwe horecazaken als de gevestigde orde. Hier vind je meer informatie over hoe je deelnemer kunt worden van Local Taste.

Kan ik als influencer of blogger samenwerken met Local Taste?

Ben jij een foodie, rasechte bourgondiër of gewoon een Local Taste-fan met een passie voor horeca? We staan altijd open voor leuke samenwerkingen met influencers en bloggers die net zo enthousiast zijn over lokaal genieten als wij. Stuur ons een DM op Instagram of mailtje met je idee en link naar je socials, dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Kan ik mijn eigen lokale producten aanbieden bij Local Taste?

Zeker, hoe lokaler hoe beter! We vinden het altijd leuk om in contact te komen met lokale ondernemers. Stuur ons een mailtje zodat we samen kunnen kijken naar de mogelijkheden.

Zakelijke bestellingen

Kan ik Local Taste producten als relatiegeschenk of kerstpakket bestellen?

Zeker weten! Of het nu gaat om een uniek relatiegeschenk, een smaakvol kerstpakket of een origineel bedankje voor je team—met de producten van Local Taste geef je altijd iets bijzonders. We denken graag met je mee om een pakket samen te stellen dat perfect past bij jouw wensen. Neem contact met ons op, dan bespreken we de mogelijkheden!

Hoe plaats ik een zakelijke bestelling?

Wil je een grotere bestelling plaatsen voor jouw bedrijf? Stuur ons dan een mailtje met je bestelwensen en bedrijfsgegevens. Wij checken direct de beschikbaarheid en regelen een soepele bestelling voor je.

Kan ik een factuur ontvangen van mijn bestelling?

Yes! Na het plaatsen van je bestelling ontvang je automatisch een factuur per e-mail. Heb je een specifieke factuurwens, zoals een factuur met btw-specificatie of een apart factuuradres? Stuur ons even een mailtje, dan regelen we dat!

Kan ik een offerte aanvragen voor een zakelijke bestelling?

Absoluut! Wil je Local Taste producten bestellen in grotere aantallen en ben je benieuwd naar de mogelijkheden en prijzen? Vraag een offerte aan door ons een mail te sturen met je wensen, aantallen en eventuele speciale verzoeken. We komen zo snel mogelijk bij je terug met een passend voorstel!

Contact en klantenservice

Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

Heb je een vraag, opmerking of gewoon zin om hallo te zeggen? We helpen je graag! Je kunt ons bereiken op de volgende manieren:

Wat zijn jullie openingstijden voor klantenservice?

Je kunt ons van maandag t/m vrijdag tussen 9:00 en 17:00 uur telefonisch bereiken. Stuur je ons een mailtje of berichtje via Instagram? We komen er zo snel mogelijk bij je op terug.

Hoe kan ik me aanmelden voor de nieuwsbrief?

Wil jij als allereerste op de hoogte zijn van nieuwe producten, toffe acties en exclusieve kortingen? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief! Dat kan heel gemakkelijk via dit formulier. We beloven je inbox niet te spammen, alleen maar lekkere updates!

Hoe meld ik me af voor de nieuwsbrief?

Wil je even pauze van onze updates? Onderaan elke nieuwsbrief vind je een knop om je af te melden. Mocht je later toch weer trek krijgen in onze updates, ben je altijd welkom terug en kun je je via hier weer aanmelden.

Lukt het niet om je uit te schrijven van de nieuwsbrief? Stuur ons dan een mailtje, we kijken graag met je mee.

Zijn jullie ook actief op social media?

Zeker! Volg ons op Instagram, TikTok, LinkedIn of Facebook om op de hoogte te blijven van de nieuwste producten, leuke acties en insider tips over de beste horeca hotspots. En, deel vooral jouw Local Taste momenten met ons – vinden we leuk!

Ik heb een klacht, hoe kan ik deze indienen?

Dat is natuurlijk niet de bedoeling en vinden we erg vervelend! We willen dat jij blij wordt van Local Taste, dus we lossen het graag voor je op. Neem contact op met ons en vertel ons je klacht, ordernummer (indien van toepassing) en een korte uitleg. We nemen zo snel mogelijk contact met je op en zorgen voor een passende oplossing.

Leidt dit niet tot een oplossing? Dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur. Dit kan via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.

Overige vragen

Zoeken jullie stagiaires?

Op dit moment hebben we geen openstaande stagevacatures, maar open sollicitaties zijn altijd welkom! Ben jij een creatieve foodie met passie voor marketing, content of horeca? Neem contact met ons op en geef ons een korte motivatie, je cv en de stageperiode, en wie weet drinken we binnenkort samen een kop koffie om de mogelijkheden te bespreken.

Hebben jullie openstaande vacatures?

Binnenkort komt er ruimte om ons creatieve en enthousiaste team te versterken! Kun je niet wachten tot we een vacature openen? Neem gerust contact met ons op en stuur een korte motivatiebrief en je cv.

Ben je fotograaf? Voeg dan vooral een portfolio met foodfoto’s toe – wij houden van smaakvolle plaatjes!