Skip to main content

De dames van Alle Terrasjes hebben ons geïnterviewd voor het Enige Echte Bredase Kookboek: 076 gerechten. Je leest het interview in ons kookboek, maar natuurlijk ook op onze website. 

Ontdek jouw omgeving met het Local Taste Magazine. 10 Proeverijtjes voor €24,95 bij 30 lokale horecazaken verpakt in een magazine. Benieuwd hoe het magazine en het kookboek zijn ontstaan? De dames van Alle terrasjes vroegen ons het hemd van het lijf.

Van terras naar terras, overal een hapje en een drankje.

Genietend van het leven, op ontdekkingsreis in eigen gemeente. De dames van Alle Terrasjes: Irma en Gwen, zijn twee vrolijke energieke dames die de uitdaging zijn aangegaan om in 1 jaar tijd alle Bredase terrasjes te bezoeken. Wij: Bodine en Thom van Local Taste, konden dan ook niet anders dan contact opnemen met deze twee dames! Maar wie zijn wij eigenlijk? De dames van Alle Terrasjes zochten het voor jullie uit. Een kijkje in de keuken van Local Taste.

Laten we beginnen bij het begin.

Bodine vertelt hoe ze is opgegroeid in een horecafamilie. ‘Marketing is vaak onbetaalbaar en slecht meetbaar. Na wat flinke brainstormsessies aan de keukentafel was daar de oplossing… Local Taste! Goed voor de horecaondernemer én de Locals. Betaalbare en meetbare promotie voor de horeca en de Locals gaan voor een prikkie op ontdekkingsreis.’ Waar een idee is, daar moet actie worden ondernomen vindt Bodine. Ze heeft haar grafische opleiding afgemaakt en is vervolgens – na de opleiding marketing en communicatie – ondernemerschap gaan studeren. ‘Na mijn opleiding belde ik Thom op om te vragen of hij wou instappen en de volgende dag zaten we bij de KVK’. Toen is het balletje gaan rollen. ‘Ik dacht: daar moet ik geen gras over laten groeien; stel dat ze zich bedenkt!’, aldus Thom.

Gwen: Oh dus jij zag jezelf al als Dagobert Duck zwemmen in de Taste-Coins.

Thom grapte namelijk vanaf dag één dat hij aandelen wou kopen en stond te popelen om in te stappen. Thom is zelf ook geen vreemde in de horecabranche.

Van kleins af aan heeft hij namelijk in de keuken gestaan.

‘Ik heb altijd in de horeca gewerkt. Van spoelkeuken tot keukenhulp en van barman tot gastheer. Ik heb een koksopleiding gedaan en met veel plezier jaren in de keuken gewerkt. Uiteindelijk ben ik in de zorg beland. Het klinkt misschien gek, maar het heeft zoveel raakvlakken met de horeca! Je zet je in voor de cliënten in plaats van voor je gasten en van lekker eten wordt iedereen blij!’ Naast de overstap van de horeca naar de zorg leerde hij Bodine kennen… en daar was naast een geweldige vriendschap ook Local Taste!

De dames kijken elkaar aan... Maar hoe werkt het dan?

Je gaat naar een lokaal verkooppunt of naar de webshop. Voor €24,95 krijg je het magazine met 10 Taste-Coins in een juten zakje. Deze munten kan je inleveren bij de 30 deelnemende horecazaken die je terugvindt in het magazine. Bezoek deze zaken en bestel een drankje. Bij het drankje lever je een Taste-Coin in waarvoor je een heerlijk proeverijtje uit de keuken ontvangt.

"Zo verlagen we de drempel voor het ontdekken van nieuwe zaken"

vertelt Thom. ‘Het is een service voor de Local om te laten zien wat culinair Breda allemaal te bieden heeft. Van eetcafé tot chique restaurant; van de bekende zaken tot de verborgen pareltjes. Je vindt in het magazine alles wat Breda te bieden heeft.’

Het Local Taste magazine is een duidelijk verhaal, maar hoe kwamen jullie op het idee van het kookboek?

De dag voor de eerste lockdown haalden wij de eerste editie van het magazine op bij de drukker. ‘Dan is het de kunst om creatief om te gaan met de situatie’ vertelt Bodine. Met het magazine brengen we de mensen naar de horeca, met het kookboek brengen we de horeca naar de mensen thuis. Samen met 076 Bredase horecazaken presenteren wij met trots Hét enige echte Bredase kookboek!

Wij willen de dames van Alle Terrasjes bedanken voor het gezellige interview met daarbij de rake en gewaagde vragen! Benieuwd naar de rest van het interview? Je leest het hier.